Na de discussie over nultolerantie voor alcohol in het verkeer deel ik dit bericht van vier maanden geleden nog eens… Geniet er van!
De volgers van Tournée Minérale hebben het toch maar weer gedaan … een maand lang geen alcohol gedronken … proficiat voor zij die het hebben volgehouden. Zelf hou ik wel eens van een goed glas wijn, en voor mij werkt het beter om elke week een paar dagen zonder alcohol in te lassen dan een hele maand droog te staan. Maar groot respect voor zij die dus wel geslaagd zijn. Karakter hoor!
Maar ook al ben ik een echte wijnliefhebber, toch is het gewoon goed nieuws dat er steeds meer drankjes op de markt komen die niet saai zijn en toch geen alcohol bevatten. Want je kunt evengoed genieten van het leven zonder alcohol.
Would Be Chef somt voor jou daarom nog eens 4 fijne alternatieven op die je kan drinken wanneer het eens lekker luchter mag of wanneer je sowieso niet houdt van alcohol. Geen zin om gewoon weer water te bestellen? Dan zijn hier dus wat lekkere opties. Evengoed zonder promille zeggen we daarom ‘santé‘! En: Leve BOB!
Niet iedereen is fan van gember, maar ik ben er weg van! Gimber is dan ook super lekker en een volwaardig én gezond alternatief. Gimber is een heerlijke, geconcentreerde en 100% biologische gemberdrank zonder alcohol maar met een pittige karakter.
Dimitri Oosterlynck is de bedenker van Gimber. Het drankje kan je drinken als cocktail, aperitief of shotje, combineren met water, als extra bij thee schenken, en je kunt het zelfs toevoegen aan je soep als smaakmaker, of er een stukje zalm mee lakken.
Gimber bevat géén smaak- of bewaarstoffen en een minimum aan Colombiaanse rietsuiker die zorgt voor een gekarameliseerde toets. Bovendien is het hoofdbestanddeel gember gekend voor z’n helende kracht als anti-oxidant en ontstekingsremmer.
Gimber shop je in verschillende formaten: 70cl koop je voor € 24,95, 50cl voor € 21,95, 20cl voor € 13,95. Check www.gimber.be voor alle verkooppunten.
https://wouldbechef.be/wedstrijd/win-een-fles-gimber/
Onder het motto ‘What to drink when you’re not drinking’ verovert het lekkere Seedlip stilaan de wereld. Het is namelijk de allereerste gedistilleerde non-alcoholische spirit die met verve wordt geserveerd in tientallen gerenommeerde plekken in de wereld. Van restaurants The Fat Duck tot Eleven Madison Park, van cocktail bars The Dead Rabbit tot The Savoy.
Met smaken als Seedlip Spice 94 & Seedlip Garden heb je een bijzonder kruidig alternatief waarbij je perfect kan genieten van de botanische toetsen van een spirit zonder alcohol. Ohja, noem Seedlip trouwens ook géén non-alcoholische gin want er zit ook geen jeneverbes in verwerkt zoals bij gin het geval is.
Pssssssssst, als je al zin hebt in Seedlip dan heb ik goed nieuws. Ofwel ga je naar de Seedlip website of je speelt mee met onze Would Be Chef wedstrijd Win een fles Seedlip Grove 42! Good luck!
Ook producten van eigen bodem steunen we met veel plezier, en dus ook in onze barkast! No Ghost in a Bottle is de eerste alcoholvrije, suikervrije en zoutvrije gin van Belgische makelij!
Bezieler Ludwig Lampaert ging na de lancering van een bekroonde gin, een vermouth en 2 rums aan de slag met de niet-alcoholische distillaten op basis van planten en bloemen. Resultaat zijn 2 versies van de alternatieve gin: Floral Delight & Herbal Delight.
Beiden een gastronomisch schot in de roos, delicaat van smaak en ideaal voor wie geen alcohol kiest dus. Floral Delight is eerder een mix van fijne bloemen en bloesems, Herbal Delight is dan weer een symfonie van klassieke kruiden & gember.
Beide No Ghost in a Bottle smaken kosten € 26,50 voor 70cl. Voor meer informatie surf naar de Ghost in a Bottle website.
Niet zot van koffie? En zoek je liever iets wat wel kruidig is én warm? Dan is thee geen al te gek idee. En als je dan ook nog eens het gemak van een theecapsule combineert met de Master.T-machine van Special T., durf ik te wedden dat je vaker thee zal drinken!
Net als in je Nespresso koffiemachine werkt de Special T.-machine namelijk met capsules. Héérlijk makkelijk! De machine herkent bovendien de verschillende soorten thee’s en past de infusie aan tot op de graad en de seconde. Je kiest makkelijk uit een grote of kleine tas … en ben je nog niet overtuigd, dan kan je er ook makkelijk een thee latte-optie mee bereiden. Bij de theecapsules variëren de smaken van winter thyme, earl grey, lemon sorbet tot pink pamplemousse en red fruits delight.
Een Master.T-machine van Special.T kost € 129 en shop je via de Special.T website.
De legendarische chef en auteur Anthony Bourdain was er destijds ongemeen hard voor in zijn bestseller Kitchen Confidential: de knoflookpers. Volgens hem was het ding een absolute misdaad in de keuken, en als hij iemand in zijn brigade ermee betrapte, kon die subiet zijn biezen pakken … Lees meer
Vandaag vieren we National Herbs and Spices Day, de ultieme feestdag voor iedereen die van lekker eten houdt. Want als er één ding is dat een doordeweekse maaltijd transformeert tot een echt gastronomisch feest, dan is het wel de magie van kruiden en specerijen … Lees meer
Vandaag is het National Meal Prep Day, en dat is — in tegenstelling tot sommige andere themadagen — eigenlijk best een slimme feestdag. Het idee erachter maakt het leven nu eenmaal een pak makkelijker … Lees meer
Gisteren was het zover: lekker op een zondag, makkelijk is dat, mocht ik weer een verjaardag vieren. Ik ben daar zelf nogal nuchter in en laat zo’n dag het liefst zonder al te veel poeha passeren … Lees meer
Het is vandaag Flexitarian Day, alweer zo’n dag met een label. Tegenwoordig moet overal een merkje of een naam op gekleefd worden, en wie me kent, weet dat ik niet zo van de vlaggen ben die per se een lading willen dekken … Lees meer
Vandaag vieren we Nationale Veggie Burger Day! Een dag om stil te staan bij de enorme evolutie die de plantaardige keuken heeft doorgemaakt. Was een vegetarische burger vroeger vaak nog een droge, smaakloze schijf op basis van trieste tofu, tegenwoordig zijn het ware culinaire hoogstandjes … Lees meer
Ik moet jullie iets bekennen: ik ben een enorme kaasliefhebber. Als er na een fantastische maaltijd nog een klein gaatje over is, maakt niets mij zo gelukkig als een mooi samengesteld kaasbordje … Lees meer
Vandaag vieren we Sommelier Dag, en dat brengt me meteen terug naar vorig weekend. Ik was toen te gast op het trouwfeest van goede vrienden in het driesterrenrestaurant Boury … Lees meer